Jest mi bardzo miło poinformować, że w dniach 8-9 listopada 2014r.
odbędzie się w Krakowie pierwsza część szkolenia dla logopedów z zakresu
diagnozy i terapii dyslalii.
Warsztat poprowadzą: prof UŚ dr hab. Danuta Pluta-Wojciechowska i mgr sztuki Barbara Sambor
UWAGA: z powodu awarii panelu "formularz kontaktowy" na stronie CS ATENA, wszystkie osoby zainteresowane szkoleniem (kod szkolenia: 14dpwbs0001) proszę o wysłanie zgłoszenia na adres:
sekretariat@cse-atena.edu.pl lub sekretariat@cs-atena.edu.pl
Za utrudnienia przepraszamy.
NOWOŚĆ!
ZAPRASZAMY!
Warsztaty naukowo-szkoleniowe
pt. Dyslalia. Diagnoza i terapia wybranych form zaburzeń
Liczba godzin: 16
Data: 8-9.11.2014 r.
Prowadzące: prof. UŚ dr hab. Danuta Pluta-Wojciechowska
mgr Barbara Sambor, neurologopeda, doktorantka UŚ
kod szkolenia: 14dpwbs0001
informacje na stronie www.cs-atena.edu.pl
Miejsce szkolenia: Kraków, ul. Garbarska 1
Cena: 450,00 zł
I. Teoretyczne podstawy badania i opisu zaburzeń realizacji fonemów.
1. Mity na temat dyslalii.
2. Fonem a głoska.
3. Typologie dyslalii i ich ocena.
4. Podstawy logopedycznej diagnozy zaburzeń realizacji fonemów.
• Podział na substytucje i deformacje – pozór prostoty czy ograniczenie?
• Analityczno-fonetyczna metoda badania realizacji fonemów.
5. Ćwiczenia praktyczne: badanie i opis zaburzeń realizacji fonemów.
II. Biologiczne podstawy tworzenia dźwięków mowy i ich badanie.
1. Budowa i fizjologia narządów mowy.
2. Biomechaniczna baza artykulacji. Prototypy biomechaniczne czynności prymarnych.
3. Percepcja dźwięków mowy, diagnoza słuchu fonetycznego i fonemowego.
4. Ćwiczenia praktyczne: diagnoza strukturalno-funkcjonalna:
• wędzidełka języka
• podniebienia
• zgryzu
• stawu skroniowo-żuchwowego
• czynności prymarnych.
III. Postępowanie logopedyczne w przypadku wybranych form dyslalii.
1. Strategiczna metoda usprawniania fonemów
• Konstruowanie przedpola artykulacji.
• Wybór sekwencji terapii głosek: rozwojowej lub terapeutycznej.
• Przygotowanie do usprawniania realizacji fonemu z wykorzystaniem strategii warunków progowych.
• Wywoływanie głoski, w tym wybór ramy i metody wywoływania głoski.
• Aktywizacja głoski w większej strukturze.
• Polaryzacja głoski.
• Wprowadzanie głoski do mowy potocznej
2. Ćwiczenia praktyczne: terapia logopedyczna w przypadku wybranych form dyslalii:
• ankyloglosyjnej
• rozszczepowej
• zgryzowej
• funkcjonalnej (w aspekcie oddychania wraz z pozycją spoczynkową języka i połykaniem)
• związanej z mówieniem na tzw. szczękościsku
• związanej z zaburzeniami słuchu fonetycznego i fonemowego.
Metody: wykład, ćwiczenia praktyczne, film, prezentacje multimedialne.
Uwaga. Uczestnicy warsztatów powinni przynieść lusterka.